امام مهدی (عج) در کتب مقدس پیشینیان

...دانلود...

امام مهدی (عج) در کتب مقدس پیشینیان 27 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 32

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه پ

امام مهدی (عج) در کتب مقدس پیشینیان 1

امام مهدی (عج) از نظر قرآن و احادیث اسلامی 4

مشخصات تشکیل دهنده حکومت واحد جهانی 9

غیبت و فلسفه ی آن 13

علت غیبت 15

کیفیت قیام مهدی (عج) 19

جهان بعد از ظهور مهدی (عج) 21

انتظار فرج 23

منابع و مآخذ 25

مقدمه

امام زمان (عج) به عنوان دوازدهمین امام ما شیعیان به شمار می آید که هنوز در غیبت کبری به سر می برند و از چشم ما دور می باشند.

امام مهدی (عج) ظهور نخواهد کرد مگر هنگامی که همه ی مردم خوب باشند یعنی اعمال رفتار و کردار آن ها خداپسندانه باشد و یا هنگامی که همه ی مردم بد باشند یعنی اعمال رفتار و کردار آن ها خداناپسندانه باشد، در این هنگام امام زمان با یاران خودش ظهور خواهد کرد و انسان های خوب به جایگاه ابدی خود یعنی بهشت و انسان های بد به جهنم خواهند رفت.

همه ما دست به دعا بر می داریم و از خدای متعال می خواهیم که هر چه زودتر ظهور امام زمان (عج) را نزدیکتر گرداند تا جهان از بدی پاک شود.

امام مهدی (عج) در کتب مقدس پیشینیان

مساله تشکیل حکومت جهانی واحد و برخورداری جهانیان از یک برنامه کامل حق و عدل، موضوعی نیست که خاص اسلام و مسلمانان و خصوصاً شیعیان باشد. بلکه مطلبی است که اهل ادیان عموما بدان باید اعتراف داشته باشند، زیرا در کتب مورد پذیرش و قبول آنان درباره این مساله مهم بکنایاتی قریب بتصریحات وقوع این حادثه عظیم و بی نظیر در تاریخ بشری بشاراتی ذکر گردیده که ما برای نمونه به بیان برخی از آنها اکتفا می کنیم.

بنا به نوشته ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند در کتب مذهبی هندوان قریب به این مضامین درباره حکومت جهانی قائد عظیم الشان الهی یعنی امام عصر (ع) مطالبی ذکر گردیده است:

در اواخر جنگ چهارم (دوران چهارم) مردم روی زمین به فساد گرائیده و بیشترشان کفر ورزیده و مرتکب گناهان بسیار می شوند و فرومایگان به نامداری رسیده و بسان گرگ درنده به جان دیگران می افتند و هرچه را که بدست بیاورند به یغما می برند. کاهنان و روحانیان هم مانند آنها فاسد می گردند و اکثریت با دزدان می شود و مردم پرهیزکار و پارسا همه جا مورد تحقیر و اهانت قرار می گیرند. آنگاه ‘برهمن کلا’ (یعنی روحانی نیرومند) شمشیر آخته و با نیروی مقاومت ناپذیر مفسدان را از میان بر می دارد و زمین را از پلیدیها پاک می سازد و نیکان و پاکان را باقی می گذارد تا به تناسل ادامه دهند.

در میان آثار زردتشتیان نیز به مطلبی برخورد می نماییم که می تواند مددکار خوبی در دریافت وقوع حکومت حق و عدل برای ما باشد.

سرگرد اورنگ در کتابی تحت عنوان یکتاپرستی در ایران قدیم مطالبی را در این مورد ذکر نموده که خلاصه قسمتی از آنرا ذیلاً می آوریم:

‘ همانطوریکه در همه ادیان به ظهور موعود آخرالزمان وعده داده شده است، در آئین ایران باستان نیز به آمدن چنین موعودی تحت عنوان ‘سوشیانس پیروزگر’ خبر داده شده که با ظهور او مرده ها زنده می گردند و رستاخیز برپا می گردد. بعلاوه آنچه از اوستا بر می آید و مفسرین در این باره نوشته اند اینست که جنگ دائمی بین سپنتا مینو و انگره مینو یعنی راستی و دروغ پایان نمی پذیرد مگر اینکه سوشیانس پیروزگر ظاهر شود و راستی و درستی را در سراسر جهان حکمفرما نماید. نکته ای که به نظر جالب می آید اینست که زردتشتیان دعایی بنام دعای زود آمدن سوشیانس دارند. ضمناً باید متذکر شد که با آمدن وی عدل و داد در پهنه گیتی گسترده خواهد شد، بعد از آنکه جهان سراسر در ظلم و جور و جنایت فرو رفته باشد ‘

در کتب مقدسه ادیان قبل از اسلام منجمله تورات و انجیل بشارات فراوانی درباره حکومت امام عصر (ع) و سرانجام این جهان می خوانیم و چه بهتر که سخن خود را در این مورد با دلالت آیه ای از آیات قرآن مقدس شروع نماییم:

و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکران الارض یرثها عبادی الصالحون (انبیاء 105)

پس با این دلالت نخست به سراغ زبور داوود یا مزامیر داوود می رویم تا ببینیم این وعده الهیه بچه صورتی در آن کتاب بیان گردیده است:

‘ به سبب شریران خویش را مشوش مساز.. زیرا که مثل علف بزودی بریده می شوند.. و بر خداوند توکل نما و نیکویی بکن … زیرا که شریران منقطع خواهند شد و اما منتظران خداوند وارث زمین خواهند بود، هان بعد از اندک زمانی شریر

...دانلود...
لینک کمکی